Objektif Jentera Bebas APIUM

Tuesday, February 15, 2011

Umum mengetahui bebas APIUM bukanlah sebuah parti, tetapi sebuah jentera... Jentera dan Parti punyai skop berbeza dimana jentera ini lebih khusus melibatkan tenaga kerja bagi melicinkan gerak kerja berpasukan, manakala parti mempunyai ruang skop tanggungjawab yang lebih besar. Disebabkan bebas APIUM merupakan jentera yang memfokuskan kepada kebajikan Mahasiswa APIUM, maka sebab itulah kami meletakkan calon di kerusi fakulti APIUM. Beriku merupakan objektif bagi Bebas APIUM :

1) Mengoptimumkan kebajikan Mahasiswa APIUM melalui wakil fakulti yang tidak mempunyai komitmen gerakan politik kampus sedia ada.

2) Memperkukuhkan kembali semangat setiakawan dalam kalangan Mahasiswa APIUM yang berbeza ideologi politik kampus melalui kempen memilih calon yang terbukti kemampuannya melakukan kerja berbanding hanya memilih menikut parti dan ideologi politik kampus bagi kerusi fakulti APIUM.

3) Menyuburkan kembali semangat demokrasi di APIUM dengan menggalakkan mana-mana calon berkelayakan untuk bertanding tanpa hanya menerima dengan mudah calon yang telah ditaja oleh mana-mana gerakan politik kampus

4) Mengembalikan semula rentak dan keizzahan APIUM di persada Universiti Malaya dan masyarakat sekeliling.

Takbir!!! Nafas Baru Mahasiswa!!! Takbir!!!

AYUH KEMBALIKAN RENTAK API DI PERSADA VARSITI

0 comments: