DASAR PERJUANGAN BEBAS APIUM

Tuesday, February 15, 2011

Salam Kebebasan,

Bebas APIUM merupakan jentera yang telah menetapkan KEBAJIKAN MAHASISWA APIUM sebagai dasar perjuangannya. Dasar merupakan tunjang kepada sesuatu perjuangan yang mampu mencorakkan kemampuan dan keberkesanan manifesto serta gerak-kerja bagi sesebuah organisasi. Dasar kebajikan ini pula bertunjangkan kepada nas al-Quran sebagaimana firman Allah dalam surah al-Baqarah ayat 126 :

"Dan ingatlah ketika Ibrahim berdoa wahai Tuhanku jadikanlah bumi ini (Mekah) aman dan kurniakanlah rezeki daripada hasil-hasil buahan kepada penduduknya dari kalangan yang beriman dengan Allah dan hari Akhirat, Allah berfirman: Malah kepada orang Kafir juga kami kurniakan kesenangan di dunia ini, kemudian di hari Akhirat nanti mereka akan dikerahkan ke Neraka, dan ia adalah seburuk-buruk tempat kembali"

Ayat ini menjelaskan bahawa Nabi Ibrahim juga mementingkan kebajikan rakyatnya. Ini kerana rakyat dan pemimpin mempunyai hubungan "Kullukum Ra'in wa kullukum mas-ulun 'an ra'iyyatihi". Oleh kerana mahasiswa APIUM adalah pengundi yang menetukan wakilnya, maka mahasiswa APIUM adalah 'rakyat' di APIUM. Justeru, kebajikan mahasiswa APIUM tidak boleh dipandang enteng sahaja. Sebaliknya harus dioptimumkan fokus kebajikan mahasiswa APIUM berbanding yang lain.

Takbir!!! Nafas Baru Mahasiswa!!! Takbir!!!

AYUH KEMBALIKAN RENTAK API DI PERSADA VARSITI

0 comments: